2020年11月13日 星期五

《英文歌曲》 King Lil G - Unemployed中文歌詞翻譯

《英文歌曲》 King Lil G - Unemployed中文歌詞翻譯


Who you talking about, who the fuck want smoke?
你到底在說誰,誰他媽的想抽煙?

I been with the gangstas from the time I spoke 
從我演講時起,我就一直和黑幫在一起

Welcome to my universe, food stamps EBT
歡迎會來到我的世界,食品券EBT

Just to make a couple dollars I made some deliveries
只為了賺一些錢,我送了幾次貨

Blue rags coming out the Cadillac
藍布者從凱迪拉客上下車

I’m trying to get my life together
我正試著讓我的生活平靜下來

I don’t see why
我不明白為什麼

Roaches crawling out the cereal
蟑螂從穀物裡爬出來

And they don’t ever run and hide
而且他們從不逃跑和躲藏

What’s the dilly-o?
到底在搞什麼?

My mother said muthafucker don’t you complain
你媽媽說,去你媽的,你不會抱怨嗎

If you wanna get it better get a job today
如果你想變得更好今天去找份工作

She started screaming, yelling you a fucking bum
她開始尖叫,叫你個渾蛋

Go get an application, are you fucking dumb?
快去求職,你他媽的智障嗎?

Momma I been trying but nobody calls mе back
媽媽,我試過但沒人回我電話

I even got jumped on thе bus in fact
我甚至跳上了一輛巴士

Some gangstas on a bus said “homie where you from?”
車上的黑幫說 : 兄弟,你從哪來的?

Then before I knew it momma I was getting rushed
然後在我懂以前,媽媽,我太急了

White-tees, black chucks
白色的T恤,黑色帆布鞋

I was in the hood
我穿著帽杉

Momma telling me I was up to no good
媽媽說我開始變壞

White-tees, black chucks
白色的T恤,黑色帆布鞋

I was in the hood
我穿著帽杉

Momma telling me I was up to no good
媽媽說我開始變壞

(Huh)
Momma telling me I was up to no good
媽媽說我開始變壞

(What)
Momma telling me I was up to no good
媽媽說我開始變壞

Moms guess what I got a job finally
媽媽猜我終於找到了工作

She smiled like, who the fuck would hire me
她笑著像是,誰他媽的會雇用我

Then she said Alex don’t fucking lie to me
然後他說Alex別他媽的騙我

Where you been all day, this ain’t the type of shit I need
你整天都在哪裡? 這不是我要的

Moms listen to me, please hear me out
媽媽聽我說,請聽我說完

I know you tired of me, lounging on the couch
我知道你對我感到厭煩,懶洋洋的躺在沙發上

My armpits and my hands got real sweaty
我腋下和手心冒汗

I said don’t get mad, momma please don’t you worry
我說別生氣,媽媽,請別擔心

I’m working with my friend, down the street his name is Will
我和朋友一起工作,在街的那頭,他的名字叫Will

He said that I could work for him and maybe work some deals
他說我可以為他工作,也許可以做些交易

She said “what kind of deals?”, I said it pays the bills
她說"什麼樣的交易?",我說那能夠付帳單

She walked in to my room and found the drugs and dollar bills
她走進我的房間,發現毒品和鈔票

Momma ain’t speaking to me, now I’m living on my own
媽媽不跟我說話,我現在一個人住

Microwaving noodles pizza from a day ago
微波一天前的麵條比薩

I left a voicemail, missed calls back to back
我留下語音,不斷的未接來電

Sorry I let you down but momma I’m back to rap
對不起我讓你失望了,媽媽,但我回來說唱了

Sorry I let you down but momma I’m back to rap
對不起我讓你失望了,媽媽,但我回來說唱了

White-tees, black chucks
白色的T恤,黑色帆布鞋

I was in the hood
我穿著帽杉

Momma telling me I was up to no good
媽媽說我開始變壞

沒有留言:

張貼留言