2020年11月20日 星期五

《英文歌曲》 Shawn Mendes, Justin Bieber - Monster 中文歌詞翻譯

 《英文歌曲》 Shawn Mendes, Justin Bieber - Monster 中文歌詞翻譯


You put me on a pedestal and tell me I'm the best
你把我放在基座上,告訴我我是最好的

Raise me up into the sky until I'm short of breath (yeah)
將我抬高到天空直到呼吸困難(是的)

Fill me up with confidence, I say what's in my chest
讓我充滿信心,我說我的胸膛裡有什麼

Spill my words and tear me down until there's nothing left
傾訴我的話並把我撕毀,直到剩下一無所有

Rearrange the pieces just to fit me with the rest, yeah
重新排列這些片段以使其適合我,是的

But what if I, what if I trip?
但是,如果我旅行,該怎麼辦?

What if I, what if I fall?
如果我跌倒怎麼辦?

Then am I the monster?
那我是怪物嗎?

Just let me know
讓我知道

And what if I, what if I sin?
如果我犯罪,該怎麼辦?

And what if I, what if I break? Yeah
如果我摔斷了怎麼辦?是啊

Then am I the monster? Yeah
那我是怪物嗎?是啊

Just let me know, yeah, yeah, yeah, yeah
請讓我知道,是的,是的,是的

I was 15 when the world put me on a pedestal
當世界將我放在基座上時,我才15歲

I had big dreams of doin' shows and making memories (yeah)
我夢big以求的表演和回憶(是的)

Made some bad moves trying to act cool, upset by their jealousy (uh-uh)
做出一些不好的舉動,試圖表現得冷靜,但被嫉妒所打擾(uh-uh)

Lifting me up (lifting me up), lifting me up (yeah)
抬起我(抬起我),抬起我(是)

And tearing me down (down), tearing me down (down, down), yeah
然後讓我失望(失望),讓我失望(失望,失望),是的

I'll take responsibility (ooh) for everything I've done (yeah)
我會為我所做的一切負責(是的)

Holding it against me (yeah) like you're the holy one, yeah
像我是聖潔者那樣對著我(是的)

I had a chip on my shoulder, had to let it go
我的肩膀上有碎屑,不得不放開

Cause unforgiveness keeps them in control
因為無法原諒讓他們處於控制之中

I came in with good intentions then I let it go
我懷著良好的意願進來,然後就放手了

And now I really wanna know
現在我真的想知道

What if I, what if I trip? Oh (oh)
如果我旅行,該怎麼辦?哦(哦)

What if I, what if I fall? (I fall)
如果我跌倒怎麼辦? (我摔倒)

Then am I the monster? (Am I the monster?)
那我是怪物嗎? (我是怪物嗎?)

Just let me know (let me know)
請讓我知道(讓我知道)

And what if I, what if I sin? (oh)
如果我犯罪,該怎麼辦? (哦)

And what if I, what if I break? Yeah (Ooh)
如果我摔斷了怎麼辦?是的(哦)

Then am I the monster? (Am I the monster?)
那我是怪物嗎? (我是怪物嗎?)

Just let me know
讓我知道

Oh, please just let me know, yeah
哦,請讓我知道,是的

Baby, I am falling for ya
寶貝,我愛上你

Please don't let me fall
請不要讓我跌倒

Oh, please don't let me fall
哦,請不要讓我跌倒

沒有留言:

張貼留言